Alsasko 2024

Po sedmi letech se vracíme do Alsaska opět s CK Eurocykl Herdegen na inovovaný zájezd. Spát budeme tentokrát v Orbey a nikoliv v Colmaru, večeře budou servírované a trasy poněkud jiné, než tenkrát. Musím na tomto místě vzpomenout našeho přítele Jana z Ostravy, který s námi v roce 2017 byl na zájezdě a zaspal odjezd z Ostravy, přesto se však s kolem a batohem do Colmaru dopravil o pár dnů později a zbytek zájezdu s námi pojezdil na kole. Tentokrát jsme celý zájezd absolvovali s našimi brněnskými přáteli Věrkou a Vlastíkem, cyklisty tělem i duší, se kterými jsme již projeli několik zájezdů v minulosti a ježdění s nimi je opravdu pohodové.

Vzhledem k servírovaným večeřím, kdy na rozdíl od švédských stolů se sní méně jídla, jsem se těšil, že tentokrát budeme na trasách i obědvat a já si dám dvě nejtypičtější alsaská jídla – baekoffe a choucroute. Dal jsem si je, každé třikrát, a pokaždé výborné. Baeckeoffe (pekařova pec) je pokrm ze tří druhů marinovaných mas (vepřové, hovězí a jehněčí – přes noc zalité alsaským vínem, nejlépe ryzlinkem) a brambor, které ženy přinášely svým mužům pekařům v den velkého prádla. Směs se před podáváním nechávala tři hodiny dusit ve speciální terině, která se vyrábí v alsaském Soufflenheimu a v těchto terinách se podává i v hospodě. Choucrout (šukrut, Alsasaké zelí) je halda zelí, jeden, maximálně dva brambory, dva plátky uzeného bůčku, plátek uzeného masa, nožička párku a klobáska.

Předchozí návštěvy Alsaska:

Vyrazili jsme v úterý ráno ze Zličína, v Plzni jsme ještě nabrali pár lidí a poté již přes Rozvadov a kolem Norimberka pořád na západ až po Karlsruhe, kde jsme se stočili na jih, vlevo Schwarzwald, vpravo Rýn a v něm francouzsko – německá hranice. Na úrovni Štrasburku jsme přejeli po mostě do Francie a opět na jih do Colmaru. To už se nám po pravé roce zdvíhaly Vogézy, v Colmaru jsme se stočili a zamířili do nich a asi po 20 km jsme dorazili pře osmou hodinou večerní do Orbey do hotelu Au Bois le Sire, kde jsme se rychle ubytovali a vyrazili na první večeři.

Video - bohužel dodavatel videí aplikace Relive přestala poskytovat zdrojový kód pro spuštění videa na webových stránkách, tak je třeba v ostatní prohlížené dny spustit video poklikáním na slovo "Video

Mapa

Mapa se dá zvětšit stisknutím symbolu rámečku v právém horním rohu. Při najetí myší na trasu  a změně symbolu kurzoru se po stisknutí levého tlačítka myši objeví název a základní parametry vybrané trasy.

1. den - červená trasa,  2. den - černá trasa, 3. den - modrý okruh, 4. den - jsme nejeli, pršelo, 5. den - fialový okruh, 6. den - modrá trasa