Pondělí, 29. 7.

Poslední etapa začínala vysoko na kopci u hradu Haut Koenigsbourg, kam nás dopoledne vyvezl autobus. Odtud jsme sjeli cca 10 km do Saint-Hoppollyte, kde jsme odbočili doleva a po silnici po tzv. Route de Vins – Vinné stezce jsme se jali projíždět krajinou plnou vinic a typickými alsaskými městečky jako Rorschwihr a Bergheim. V tom nejikoničtějším, v Ribeauvillé, jsme našli ještě volná místa v hospodě S'Garwer Stub, kde jsem si dal pro změnu Baeckeoffe, přestože jsme ho měli den předtím na večeři v hotelu (ale nikoliv v terinách) s tím, že dnes večer bude k večeři pro změnu Choucrout. Zase jsme si pochutnali vědomi si toho, že je to náš poslední alsaský oběd. Po dobrém obědě jsme se vydali na cestu přes vinice a města jako Hunawihr či Riquewihr,  prudké výjezdy střidaly stejně prudké sjezdy. Dojeli jsme tak jako včera do Kaysersbergu, kde jsme si ještě dali pivo v hospodě Au Lion d'Or poněkud dál než včera a poté jako včera cca 12 km na hotel. Najeto 38 km v plném slunci, po dojezdu jsme zabalili kola k přepravě do Čech a připravili se na poslední večeři, Choucrout byl vynikající, Francouzi, co se týká jídla, nezklamali. Takž máme za sebou třetí Alsasko a byl to skvělý týden.

Video

Mapa

Mapa se dá zvětšit stisknutím symbolu rámečku v právém horním rohu. Při najetí myší na trasu  a změně symbolu kurzoru se po stisknutí levého tlačítka myši objeví název a základní parametry vybrané trasy.

1. den - červená trasa,  2. den - černá trasa, 3. den - modrý okruh, 4. den - jsme nejeli, pršelo, 5. den - fialový okruh, 6. den - modrá trasa